درجه سختی نوک مداد چه مفهومی دارد ؟

 

هسته مداد در اصل از گرافیت و خاک رس ساخته می‌شود. سختی و نرمی مداد روی کاغذ به مقدار رس اضافه شده به گرافیت بستگی دارد هرچه مقدار خاک رس بیشتر باشد، مداد سخت‌تر و سبک‌تر است،هرچه مقدارخاک رس اضافه شده کمتر باشد، مداد نرم‌تر و مشکی‌تر خواهد بود. فرمول‌بندی این مخلوط درجه سرب آن را نیز مشخص می‌سازد.

 

 

دو سیستم درجه‌بندی برای مداد وجود دارد:

 

 

3214541431313

 

 

درجه‌بندی‌های آمریکایی


در سیستم آمریکایی از اعداد یک تا چهار استفاده می‌کنند .
مقیاس درجه‌بندی آمریکایی، که توسط نیکولاس کونته اختراع شد، برای توصیف روشنی و سختی هسته مداد از عدد استفاده می‌کند.
هرچه عدد بیشتر باشد، هسته هم سخت‌تر است. در این درجه‌بندی شماره 2 1/2 به عنوان مقیاس میانگین در نظر گرفته که برابر است با درجه HB در سیستم اروپایی. معمولاً گفته می‌شود که درجه سرب و نتایج آن از برندی به برند دیگر متفاوت است. برای مثال، سرب‌های ژاپنی معمولاً تاریک‌تر از سرب‌های اروپایی هستند، هرچند که از یک سیستم یکسان پیروی می‌کنند.

 

درجه بندی های اروپایی


درسیستم اروپایی از حرف از “H” و “B” برای تعیین میزان سختی و نرمی مداد بهره می‌برد.
بنیان گذار کوهی نور در جمهوری چک پی برد که می‌توان از طریق تغییر ترکیب خاک رس و گرافیت شدت تاریکی و روشنی مداد را تغییر داد. حروف عبارت بودند از 4H، 3H، 2H، 1H، H، F، HB، B، 2B، 3B، 4B، 5B، 6B و … .درجه HB برای نام‌های هاردموت و بودجوویچ، موقعیت جغرافیایی شرکت، انتخاب شده بود. این درجه امروزه سایز استاندارد مداد است.”H” را سمبولی برای سخت (Hard) و “B” را نشانه پهن (Bold) می‌دانند. درجه F به جای اسم فرانتز هاردتموت به کار رفته است که به عنوان ابدع کننده فرآیند درجه‌بندی شناخته می‌شود و در بین درجه‌های “H” و “B” قرار دارد.در بیشتر کشورهای جهان معمولاً از سیستم درجه‌بندی اروپایی استفاده می‌کنند.

 

احتمالا می پرسید که چرا این همه درجه بندی؟

 

درواقع طیف گسترده درجه‌ها به ویژه برای هنرمندان دارای اهمیت است. آن ها سایه‌ها و تأثیرات متفاوتی از هر کدام از درجه‌های سرب به دست می‌آورند. البته نباید نویسندگان، مهندسان، معماران و … را هم فراموش کرد.سختی سرب بر صافی، قدرت، پایایی نشانه‌ها و رنگ‌ها تأثیرگذار است.
اگر به دنبال یک مداد تاریک‌ تر و نرم‌ تر هستید بهتر است مداد خود را از طیف B انتخاب کنید. فراموش نکنید که هرچه عدد بیشتر باشد، مداد نیز نرم‌تر و تاریک‌تر است. توجه داشته باشید که مداد نرم‌تر قابلیت پاک شوندگی اثرات آن را کاهش می‌دهد، اما این مدادها برای سایه روشن و ترسیم فوق العاده هستند.اگر یک مداد روشن‌تر و سخت‌تر می خواهید بهتر است در میان طیف H به دنبال مداد مورد نظر خود بگردید. البته باید توجه داشته باشید که در این طیف هرچه شماره بزرگ‌تر باشد مداد هم سخت‌تر و روشن‌تر خواهد بود. این مدادها برای نوشته‌های کوچک‌تر، خطوط تیز و ترسیم‌ها کم‌رنگ ساخته شده‌اند.

 

 

انواع مداد :

 

1.4

 

 

مداد کلاچ

 

1.6

 


مداد کلاچ صدها سال قدمت دارد. فیکسچر چنگال مانند این مداد اجازه می‌دهد تا سرب، به اندازه‌ای که احتیاج دارید، از آن خارج شود. مداد کلاچ برای سایه روشن، کارهای فنی و سریع گزینه فوق العاده‌ای است.

 

مداد مکانیکی

 

1.7

 

 

مداد مکانیکی ابزاری قابل اتکاء و ایده‌آل است که همیشه یکی از آنها را به همراه خواهید داشت. در این نوع مداد سرب به پوشش خارجی پیوند نخورده است و در صورت تمام شدن نوک آن می‌توان آن را به صورت مکانیکی افزایش داد. بنابراین نیازی به مدادتراش نخواهید داشت. مدادهای مکانیکی گزینه‌ ایده‌آلی برای ترسیم یا نگارش هستند و بهترین انتخاب مهندسان و طراحان نیز خواهند بود.

 

 

مداد رنگی ها

 

1.2

 


مداد رنگی‌ها در میان سایر مدادها، گزینه‌های سرگرم کننده‌ای هستند. هسته بسیاری از مدادهای رنگی از موم، رنگدانه و … ساخته شده است که باید قبل از پرس شدن ترکیب شده و به شکل نهایی آن در آورده شود. برخی از مدادهای رنگی می‌توانند روغنی یا قابل حل در آب باشند. این مدادها می تواند برای اهل هنر مناسب باشد.

 

 

مداد آبرنگی


این نوع مداد حاوی سرب رنگی بوده و ویژگی قابلیت شستشوی در آب به آن افزوده شده است. این مدادها را می‌توان به خودی خود مورد استفاده قرار داد یا اینکه آنها را با آب مخلوط کرد و با براش مورد استفاده قرار داد. این مدادها در حالت دوم تأثیری مشابه نقاشی‌های آب رنگی خواهند داشت.

 

 

 

مداد سیاه بال پالومینو

 


پالومینو سنت محبوب سیاه بال 602 را ادامه داد. ابرهارد فیبر در دهه 1930 این نوع مداد را ارائه داد و در سال 1998 تولید آن خاتمه یافت. مدادهای سیاه بال پالومینو در ژاپن و از درختان اصیل سداری ساخته می‌شوند که از کالیفرنیا و اورگون آورده می‌شوند. تمام مدادها با دست تراشیده شده است تا طرحی برای جای گذاری پاک‌کن منحصر به فرد خود را داشته باشد.
البته تمام مدادها یکسان ساخته نمی‌شوند و انواع بسیار دیگری نیز وجود دارند که هر کدام برای منظوری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مدادهای استثنایی

 

برخی از مداد ها در سطوح بالاتری از سایر مداد ها قرار دارند. برای مثال می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

گارف، ساخته فیبر کستل: مداد، مدادتراش و پاک‌کن. تذکر: مدادتراش را در دریچه آن پیدا کنید!

 

مداد بال پوینت براس میدوری : گزینه‌ای ایده‌آل برای حمل مداد در جیب – هر زمانی که نیاز داشتید آن را بیرون آورید.

ویژه کوهی نوری: آیا لازم است روی شیشه، گوشی همراه، چینی یا فلز چیزی بنویسید؟ دلیل خاصی در پشت نامگذاری “یژه” این مداد وجود دارد.

مداد ابزار نوک سوزنی یک تماس مونتورد: ابزار شخصی دم‌دستی همراه با یک خط کش 4 اینچی با مقیاس 4 متریک، نوک سوزنی و پاک کن.

مداد جادویی بوتیک فابریانو: این مداد مغناطیسی است.

 

1.8

 

امیدواریم مطالب برایتان مفید واقع شده باشد و مورد استفاده قرار گیرد شما میتوانید برای تامین لوازم تحریر مورد نیاز خود از سایت استفاده نمایید.

این وب سایت با عرضه محصولات با کیفیت و قیمت های رقابتی ، می تواند اقلام مورد نیاز فروشگاه شمارا به قیمت عمده تامین نماید و با بسته بندی مطمئن سفارشات شما را در سراسر کشور و سریع ترین زمان درب  فروشگاه شما تحویل دهد ...